8/9: Kapshagay, opeens in Las Vegas

8 september 2014 - Zharkent, Kazachstan

We reden aan de noordkant Almaty uit, op weg naar Kapshagay en het gelijknamige meer. Deze provinciale weg stond blijkbaar op het grootonderhoudslijstje voor dit jaar, want ze hadden hem er voor de helft uitgegooid. Niet voor 10 km of zo, maar meteen voor een kilometer of 50. Want toen de kleinere parallelweg er mee ophield en we terug staken kwamen we wederom in de wegwerkzaamheden terecht. Waar Eric met zijn gespierde bruine benen blijkbaar de attractie van de dag was, want de dames kirden het uit toen hij bij de groentestalletjes langs de weg onze voorraad aanvulde. Kapshagay bleek een soort Las Vegas. Kilometers van tevoren begonnen de billboards al met klinkende namen en beloftes. Zoals Club Monaco, Moulin Rouge, Golden Palace en Club Rivièra. De één gaf een Mercedes weg, een ander in oktober 3 maal een Range Rover. Eenmaal dichterbij zag het er toch wat verlaten en sleets uit. Het was weliswaar maandag, maar ik mag hopen dat ze hier wel een goede zomer hebben gedraaid. Club Rivièra bleek aan het meer te liggen met een zwembad en een strand opgang. Luxe! In het casino en de nachtclub bleef het stil die avond, maar daar slaap je des te beter op.