5/7: Bojnurd, het plateau weer op

5 juli 2014 - Bojnurd, Iran

"This road is so steep, you will have to walk", aldus Siavash eerder deze week (1/7). En ook Hossain had gesuggereerd dat je vanaf de voet van de pas prima de bus naar Mashad kon nemen. Iets dat andere fietsers die we in Teheran bij de Turkmeense ambassade hadden ontmoet sowieso gingen doen, omdat ze het te warm vonden om te fietsen. Maar de afgelopen dagen waren fantastisch en hadden we niet willen missen. En dus gingen we de uitdaging om weer terug op het plateau te komen ook maar gewoon aan. Natuurlijk moesten we terug naar het ena (Eric) kleinste (Geeke) verzet, maar deze klim was goed te doen. We hadden er na alle onheilstijdingen de hele dag voor uitgetrokken, maar waren voor de lunch boven. Dus hebben we onszelf maar eens verwend met een middagje luieren in een hotel. En de zoutvlekken uit alle fietskleding wassen.

1. Joost:
    6 juli 2014
    In Engeland rijden ze de eerste etappes van de Tour. Vòl met colletjes van derde en vierde categorie. Jullie zouden easy kunnen opgaan voor de bolletjestrui! En héél Nederland lag laat in bed, na de penaltyserie tegen Costa Rica. Nu Argentinië. Ben benieuwd of jullie ook beelden krijgen/zien. Houd Koers, Joost
  2. Esther & Patrick:
    7 juli 2014
    Hallo fietshelden, zojuist de laatste verhalen gelezen. We krijgen blijkbaar geen update-signaal meer per mail. Mooie foto's en geweldige (Mack) trucks. De temperatuur en zoutvlekken doen me denken aan een zin uit een bekende Nederpop klassier ... i've been drivin', my hands wet on the wheel ... Stay safe and enjoy!